A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Добровільський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

Анкети та тести на виявлення обдарованості

АНКЕТА 

щодо визначення здібностей учнів 

(за методикою американських вчених Хаана і Кафа) 

 

I. Інтелектуальні здібності 

1. Учень засвоює нові знання, швидко і легко все схоплює. 

2. Має почуття здорового глузду і використовує знання в практичних повсякденних ситуаціях. 

3. Добре міркує, не плутається в думках. Добре вловлює зв'язок між подіями, між причиною і наслідком. 

4. Швидко запам'ятовує прочитане або почуте, не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам'ятати. 

5. Знає багато про такі події, про які його однолітки не знають, не здогадуються.

6. Має великий запас слів, легко користується новими словами, вільно висловлюється. 

7. Любить читати нові книги, які читають не однолітки, а діти, старші на рік чи два, дорослі. 

8. Вирішує розумові задачі, що потребують розумових зусиль. 

9. Задає дуже багато запитань. 

10. Випереджає однолітків у навчанні на рік чи два. 

11. Оригінально мислить і пропонує нестандартні відповіді, рішення. 

12. Дуже спостережливий, добре сприймає інформацію, швидко реагує на все нове. 

                                                       

II. Художні здібності 

1. У своїх малюнках зображує різнотипні типи предметів, ситуації, людей. 

2. Серйозно ставиться до творів мистецтва, замислюється і стає дуже серйозним, коли чує нову музику, бачить гарну картину. 

3. Оригінальний у виборі сюжету (робить незвичайні композиції з квітів, малюнків, марок тощо). 

4. Завжди готовий використати будь-який матеріал для виготовлення іграшок, картин, малюнків тощо. 

5. У вільний час багато малює, створює композиції, що мають художнє значення (наприклад, прикраси для дому). 

6. Використовує малюнок або ліплення, щоб висловити свої почуття і настрій. 

7. Цікавиться творами мистецтва. Може дати власну оцінку й намагається відтворити те, що йому сподобалося. 

8. Любить працювати з пластиліном і глиною, клеєм, щоб відтворювати речі в трьох вимірах. 

 

III. Музичний талант 

1. Добре відчуває ритм і мелодію. Прислуховується до них. 

2. Добре співає. 

3. У гру на інструменті, у пісню чи танець вкладає багато енергії та почуттів. 

4. Любить музичні записи, прагне піти на концерт або туди, де можна послухати музику. 

5. Любить співати разом з іншими, щоб виходило злагоджено й добре. 

6. У співі або музиці виявляє власні почуття і стан. 

 

IV. Здібності до занять науковою працею 

1. Після занять любить читати науково-популярні книги та журнали. 

2. Не впадає у відчай, коли його задуми та проекти не підгримують вчителі або батьки. 

3. Намагається зрозуміти причини й сенс подій. 

4. Проводить багато часу над створенням проектів, конструюванням. 

5. Любить обговорювати наукові події, винаходи, часто задумується над цим. 

 

V. Літературна обдарованість 

1. Може вільно побудувати розповіді, починаючи від зав'язки сюжету й закінчуючи розв'язкою конфлікту. 

2. Придумує щось нове й незвичайне, коли розповідає про що-небудь знайомим. 

3. При розповіді виділяє головне, найхарактерніше. 

4. Розповідаючи про щось, вміє дотримуватися одного сюжету, не втрачає головної думки. 

5. Любить писати оповідання та вірші.

6. Своїх героїв в оповіданнях зображує майстерно, передає почуття, настрій, характер. 

7. Вибирає для своїх оповідань ті слова, які добре передають емоції, почуття. 

 

VI. Артистичний талант 

1. Легко входить у роль іншої людини, персонажа тощо, 

2. Цікавиться акторською грою. 

3. Виразно змінює тональність голосу, коли зображує героїв. 

4. Розуміє та вміє передати конфлікти, ситуації, може розіграти будь-яку драматичну сцену. 

5. Передає почуття через міміку, жести, рухи. 

6. Прагне викликати емоційну реакцію в інших людей, коли про що-небудь із захопленням розповідає. 

7. Дуже легко драматизує, передає почуття, емоційні переживання. 

 

VII. Технічні здібності 

1. Добре вміє майструвати, займатися різними ремеслами. 

2. У світ його уподобань входить конструювання машин, приладів, моделей. 

3. Може читати нескладні креслення механізмів, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок, приладів. 

4. Визначає причини несправності приладів. 

5. Любить робити креслення механізмів. 

6. Читає журнали та статті про машини, механізми. 

 

VIII. Здібності до спорту 

1. Енергійний, потребує якомога більше фізичних рухів, щоб бути щасливим. 

2. Любить брати участь у спортивних іграх і змаганнях. 

3. Постійно досягає успіхів у якомусь виді спортивної гри. 

4. Бігає швидше за інших.

 

ОПИТУВАЛЬНИК ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ

  1.   Чи вважаєте ви, що навколишній світ можна поліпшити:

а) так;

б) ні, він і так досить гарний;

в) так, але тільки де в чому.

  2.     Чи вважаєте ви, що самі можете брати участь у значних змінах навколишнього світу:

а) так, у більшості випадків;

б) ні;

в) так, у деяких випадках.

3.      Чи вважаєте ви, що деякі з ваших ідей сприяли б прогресу в тій сфері діяльності, у якій ви працюєте (збираєтеся працювати):

а) так;

б) так, за сприятливих обставин;

в) лише деякою мірою.

4.      Чи вважаєте ви, що в майбутньому гратимете настільки важливу роль, що зможете щось принципово змінити:

а) так, напевно;

б) це малоймовірно;

в) можливо.

5.            Коли ви хочете розпочати якусь дію, чи думаєте ви, що виконаєте це:

а) так;

б) часто думаєте, що не зумієте;

в) так, часто.

6.      Чи хочете ви зайнятися справою, якої абсолютно не знаєте:

а) так, невідоме вас приваблює;

б) невідоме вас не цікавить;

в) усе залежить від характеру цієї справи.

7.            Вам доводиться займатися незнайомою вам справою. Чи хочеться вам бути досконалим:

а) так;

б) задоволенні тим, чого встигли досягти;

в) так, але тільки якщо вам це подобається.

8.            Якщо незнайома справа вам подобається, чи хочете ви знати про неї все:

а) так;

б) ні, ви хочете навчитися тільки основного;

в) ні, ви хочете тільки задовольнити свою цікавість.

9.            Коли ви зазнаєте невдачі, то:

а) якийсь час виявляєте впертість, усупереч здоровому глузду;

б) махнете рукою на цю витівку, тому що розумієте, що вона нереальна;

в) продовжуєте робити свою справу, навіть коли стає очевидним, що перешкоди нездоланні.

10.   Як, на вашу думку, треба вибирати професію:

а) враховуючи свої можливості, перспективи;

б) зважаючи на стабільність, значущість, потреби професії;

в) переваги професії.

11.   Подорожуючи, чи могли б ви легко орієнтуватися на маршруті, яким уже їздили:

а) так; 

б) ні, боїтеся заблукати;

в) так, але тільки там, де вам сподобалося.

12. Одразу ж після якоїсь бесіди чи зможете ви згадати все, про що йшлося:

а) так, легко;

б) всього згадати не зможете;

в) запам'ятовуєте тільки те, що вас цікавить.

13.Коли ви чуєте слово незнайомою мовою, можете повторити його по складах, без помилки, навіть не знаючи його значення:

а) так, легко;

б) так, якщо це слово легко запам’ятати;

в) повторите, але не зовсім правильно.

14. У вільний час ви полюбляєте:

а) залишатися наодинці;

б) бути в компанії;

в) вам байдуже, будете ви самі чи в компанії.

15. Ви займаєтеся якоюсь справою. Вирішуєте припинити це заняття тільки коли:

а) справу закінчено;

б) ви більш-менш задоволені;

в) вам ще не все вдалося зробити.

16. Коли ви самі:

а) любите мріяти про абстрактне;

б) за будь-яку ціну намагаєтеся знайти собі конкретне заняття;

в) іноді любите помріяти, але про речі, що пов’язані з вашою діяльністю (роботою, навчанням).

17. Коли якась ідея захоплює вас, ви будете думати про неї:

а) незалежно від того, де і з ким ви;

б) ви зможете робити це тільки наодинці;

в) тільки там, де буде не надто шумно.

18. Коли ви обстоюєте якусь ідею:

а) можете відмовитися від неї, якщо вислухаєте переконливі аргументи опонентів;

б) наполягатимете на своєму, які б аргументи не вислухали;

в) зміните свою думку, якщо опір виявиться надто сильним.

Обробка:

- за кожну відповідь «а» нараховується 3 били;

- за відповідь «б» -  1 бал;

- за відповідь «в» - 2 бали.

Підрахувати загальну суму.

Інтерпретація:

Запитання 1, 6,7,8 визначають межу допитливості

запитання 2, 3, 4, 5 – впевненість у собі;

запитання 9 і 15 - амбіційність;

запитання 12 та 13 - «слухову» пам’ять;

запитання 11 – зорову пам’ять;

запитання 14 - прагнення бути незалежним;

запитання 16, 17 - здатність до абстрагування;

запитання 18 — ступінь зосередженості.

Ці компоненти дають уявлення про основні риси творчого потенціалу.

Загальна суми набраних балів дає змогу визначити рівень творчого потенціалу.

 0-23 бали - низький рівень;

24-48 балів - середній рівень;

49 і більше - високий рівень.

Високий рівень - значний творчий потенціал, який надає багатий вибір творчих можливостей. Якщо є умови для застосування здібностей, то людині доступні найрізноманітніші види творчості.

Середній  рівень - людина має риси, які дозволяють займатися творчістю, але в неї є проблеми, що гальмують творчий процес.

Низький рівень  - творчий потенціал невеликий. Але можна спробу його збільшити за допомогою спеціальних вправ та підвищення впевненості у своїх силах.


Інтелектуальний тест

Ключ до інтелектуального тесту

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора