Національно-патріотичне виховання
План роботи щодо національно-патріотичного виховання на 2024-2025 навчальний рік
«Затверджую»
Директор ліцею Наталія Ковалевська
План заходів щодо національно-патріотичного виховання молоді
на 2024/2025 навчальний рік
№ з/п |
Заходи |
Термін проведення |
Відповідальні |
|
1 |
Ознайомлення педагогічного колективу школи з нормативно-правовою базою у сфері патріотичного виховання |
Постійно |
Адміністрація школи |
|
2 |
Активізувати впровадження нових форм, методів національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді |
Протягом року |
Педагогічний колектив |
|
3 |
З метою сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу проводити серед учнівської молоді освітню, інформаційну роботу з вивчення, популяризації національної історії та культури шляхом ознайомлення з об’єктами історичної та культурної спадщини України, області, району,села використовуючи активні форми роботи. |
Постійно |
Педагог-організатор Класні керівники, вчителі предметники |
|
4 |
Забезпечення вивчення та використання державної символіки України у навчально-виховному процесі. |
Постійно |
Адміністрація школи |
|
5 |
Залучити дітей та учнівську молодь до організації та проведення Всеукраїнських акції «Лист пораненому», «Подарунок Миколая» (передача листів, малюнків, власних виробів). |
Протягом року |
Педагог-організатор Класні керівники 1-11-х класів, учнівське самоврядування |
|
6 |
Відвідання військовослужбовців, які отримали поранення внаслідок виконання бойових завдань та знаходяться на лікуванні, проходять реабілітацію у військових шпиталях, лікарнях. |
Протягом року |
Педагог-організатор, учнівське самоврядування |
|
7 |
Проведення конкурсів, вікторин з питань ролі Збройних сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України та її громадян від княжої доби до часів незалежності. |
Протягом року |
Вчителі історії |
|
8 |
Участь у всеукраїнській військово-спортивній патріотичній грі «Джура» та всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі. |
відповідно до плану управління освіти |
Вчитель предмету «Захист України» Педагог-організатор |
|
9 |
При відзначенні національних свят та пам’ятних дат, зокрема Дня захисника України, Дня Гідності і Свободи, Дня Збройних Сил України, Дня Соборності України тощо, керуватися методичними матеріалами; організовувати наукові конференції, семінари, круглі столи; проводити військово-спортивні змагання, фестивалі-конкурси патріотичної пісні, прози і поезії, творів образотворчого мистецтва; відвідувати музеї бойової слави; вшановувати сучасних героїв-захисників України та пам'ять загиблих за свободу, єдність та незалежність Українського народу. |
Згідно плану |
Педагог-організатор Заступник директора з ВР,З класні керівники, вчителі історії, правознавства, «Захисту України» |
|
10 |
Вдосконалювати громадську , волонтерську діяльність, пошукову, дослідницьку та проектну діяльності, діяльність учнівського самоврядування, активні форми роботи: флешмоби, акції. |
Постійно |
Педагог-організатор
|
|
11 |
Ознайомлювати батьків із сучасними психолого-педагогічними знаннями, використовувати активні методи: тренінги, дискусії, дебати, аналіз виховних ситуацій, які сприяють усвідомленню батьками ролі сім’ї у вихованні дітей, формуванні патріотичних почуттів та готовності служити своїми знаннями, працею Україні. |
Згідно плану |
Класні керівники |
|
12 |
Оформлення в шкільній бібліотеці виставок друкованих видань до календарних державних свят і подій |
згідно календаря подій |
Шкільний бібліотекар |
|
13 |
Проведення конкурсів плакатів, мультимедійних презентацій, буклетів на патріотичну тематику |
Згідно плану |
Класні керівники, вчитель інформатики |
|
14 |
Організація і проведення патріотичних благодійних акцій «ЗСУ потребує твоєї підтримки» |
Протягом року |
Педагог-організатор Учнівське самоврядування, класні керівники |
|
15. |
З метою формування у вихованців патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України, виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки провести: - Виховні години та бесіди, уроки пам’яті – «Моя рідна Україна», «Знати і поважати Герб своєї Вітчизни, її прапор і гімн», «Наша вітчизна - Україна», «Державна символіка Батьківщини», «Твої права і обов’язки», «Що таке воля», «Рід, родина, рідня», «Патріотизм – нагальна потреба України», «Велика ціна визволення України» тощо |
Протягом року |
Заступник директора з ВР, класні керівники 1-11-х класів |
|
16. |
День Соборності України |
21 січня |
Класні керівники 1-11-х класів, вчителі історії |
|
17. |
Міжнародний день рідної мови |
21 лютого |
Вчителі української мови та літератури |
|
18. |
Виховні години, присвячені воїнам захисникам АТО,Дню Єднання, Небесної Сотні, Річниці повномасштабного вторгнення російської армії |
Лютий |
Класні керівники 1-11-х класів |
|
19 |
Виносити питання «Національно-патріотичне виховання» на батьківські збори, м/о класних керівників |
Згідно графіку |
Класні керівники 1-11-х класів, керівники м/о |
|
20. |
Дні вшанування пам’яті українського поета Т.Г.Шевченка |
09.03-10.03 |
Вчителі української мови та літератури |
|
21. |
Виховні години, приурочені річниці катастрофи на Чорнобильській АЕС |
26.04 |
Класні керівники 1-11-х класів |
|
22. |
Участь у Всеукраїнських літературних конкурсах: «Вірю в майбутнє твоє, Україно!», «Об’єднаймося ж, брати мої!» |
Березень |
Вчителі української мови та літератури |
|
23. |
Міжнародний день рідної Землі |
22.04 |
Класні керівники 1-11-х класів |
|
24. |
Міжнародні дні пам’яті та скорботи за загиблими під час Другої світової війни. |
05.05.-10.05 |
Класні керівники 1-11-х класів, вчителі історії |
|
25. |
Участь у заходах до Дня Конституції України |
28.06 |
Адміністрація школи, вчителі |
|
26. |
Участь у заходах до Дня Незалежності України |
Серпень |
Адміністрація школи, вчителі |
|
27. |
День захисників та захисниць України та українського козацтва. Спортивні змагання «Козацький гарт», виховні години (згідно плану) |
01.10 |
Вчителі фізкультури, класні керівники 1-11-х класів |
|
28. |
Виховні години, присвячені Дню Гідності та Свободи |
21.11 |
Педагог-організатор Класні керівники 1-11-х класів |
|
29. |
Виховні години до Дня пам′яті жертв голодоморів. Всеукраїнська акція «Засвіти свічку» |
листопад |
Педагог-організатор Класні керівники 1-11-х класів |
|
30. |
Святкування Дня Збройних Сил України: конкурс малюнків «Армія – гордість держави», виховні години, спортивні змагання «Я – захисник України» |
06.12. |
Педагог-організатор Вчителі фізкультури, класні керівники 1-11-х класів |
|
Національно-патріотичне виховання
Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління. Воно формується на прикладах історії становлення Української державності, українського козацтва, героїки визвольного руху, досягнень у галузі політики, освіти, науки, культури і спорту.
Національно-патріотичне виховання в школі здійснюється на всіх етапах навчання, забезпечує всебічний розвиток, гармонійність і цілісність особистості, розвиток її здібностей та обдарованість, збагачення на цій основі інтелектуального потенціалу народу, його духовності і культури, виховання громадянина України, здатного до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України.
Напрямками роботи КЗ " Добровільський ліцей" із національно-патріотичного виховання є:
− формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
− виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
− формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;
− збереження і продовження українських культурно – історичних традицій;
− виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
− формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
− формування соціальної активності;
− виховання правової культури особистості;
− формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
− формування в учнів потреби до праці, як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
− сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
− виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.
У рамках національно-патріотичного виховання в школі проводяться акції пам’яті: до Дня Пам’яті та примирення (“Пам’ять”, “Ветеран живе поруч”) до Дня пам’яті Крут, до Дня вшанування учасників бойових дій в Афганістані, до Дня українського козацтва, до Дня Збройних сил України, до Дня Соборності України, до Дня інтеграції, до Дня Чорнобильської трагедії (“Дзвони Чорнобиля”), до Дня скорботи і вшанування пам’яті жертв війни в Україні, до Дня партизанської слави, до Дня пам’яті жертв голодомору (“Запали свічку”), до Дня памяті Героїв Небесної Сотні, День Єднання, День українського добровольця, Дня захисників та захисниць, Річниці повномасштабного вторгнення російської армії.
Виховати громадянина означає підготувати підростаючу особистість до участі в розв’язанні начальних і перспективних завдань держави, до управління її справами і виконання функції громадського діяча та захисника Батьківщини. Для цього потрібно сформувати в нього комплекс особистісних якостей і рис характеру, що є основою специфічного способу мислення та спонукальною силою дій, вчинків, поведінки
Сприяють вихованню почуття патріотизму, глибокої любові до рідного краю шевченківські літературні свята, які стали традиційними у школі.
Реалії сьогодення визначили новий напрям волонтерської роботи – психологічна та моральна підтримка воїнів Збройних Сил України, допомога родинам, що були вимушені покинути свої домівки. Учні школи взяли участь у всеукраїнській акції «Лист солдату», допомагають сім’ям-переселенцям.
Також у ліцеї проходять такі заходи, як декада української мови та літератури, День слов’янської писемності; заходи, присвячені Міжнародному дню рідної мови; літературні вітальні, присвячені творчості видатних українських письменників, шкільні виставки образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва («Люблю цю землю рідну і чудову», «Таланти нашої родини», «Мій рідний край», «Ми українці»).
Наш народ споконвіку культивував лицарські традиції виховання, на них формувалась еліта нації, яка завжди боролася за свободу та незалежність держави. Реалізації концепції національно-патріотичного виховання молоді сприяє й козацька педагогіка, головна мета якої полягає у плеканні в родині, школі, громадському житті козака-лицаря — палкого патріота, мужнього громадянина незалежної України, захисника рідної землі з яскраво вираженою національною свідомістю, самосвідомістю, високим рівнем моралі й духовності. У виховній системі школи активно використовуються елементи козацької педагогіки.