Правила поведінки учасників освітнього процесу
Правила поведінки учасників освітного процесу
Комунального закладу «Добровільський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області»
І. Права та обов’язки здобувачів освіти
1.1. Права здобувачів освіти
Учень/учениця мають право на:
1.1.1. вільне коректне висловлення власних поглядів і думок;
1.1.2. вільний доступ до джерел інформації (бібліотека, інтернет, змі, знання й досвід вчителя тощо);
1.1.3. свободу думок, поглядів й віросповідання;
1.1.4. навчання за державними освітніми стандартами, освітньою програмою закладу;
1.1.5. підтримку та допомогу з боку вчителя в освітньому процесі;
1.1.6. відпочинок на перервах між уроками;
1.1.7. конфіденційність оцінки за результатами освітньої діяльності;
1.1.8. апеляцію оцінки;
1.2. Обов’язки здобувачів освіти
Учень/учениця повинні:
1.2.1. дотримуватися культури мовлення (вживати літературну лексику, уникати сленгу, нецензурних виразів);
1.2.2. з повагою ставитися до будь-кого з учасників освітнього процесу, не допускаючи некоректного, грубого ставлення або приниження честі й гідності;
1.2.3. доброзичливо ставитися до учнів ліцею, не допускати проявів агресії та застосування некоректних способів вирішення конфліктів;
1.2.4. підтримувати чистоту й порядок в приміщеннях ліцею, берегти майно;
1.2.5. дотримуватися правил поведінки та гігієни в шкільній їдальні;
1.2.6. приходити в ліцей до початку занять без запізнень. Мати охайний вигляд, верхній одяг залишити в роздягальні;
1.2.7. виходити за територію ліцею лише з дозволу класного керівника, чергового вчителя або адміністратора школи;
1.2.8. дотримуватися антибулінгової політики закладу;
1.2.9. виконувати засади академічної доброчесності;
1.2.10. дотримуватися правил учасників освітнього процесу закладу;
1.3. Правила поведінки на уроках
1.3.1. учень приходить до ліцею за 10-15 хвилин до початку уроків, готує необхідне приладдя;
1.3.2. працювати організовано, зосереджено, дотримуватись правил роботи, встановлених учителем;
1.3.3. не користуватися без дозволу учителя мобільним телефоном та іншими речами, що не мають відношення до освітнього процесу;
1.3.4. на прохання вчителя надати щоденник;
1.4. Зовнішній вигляд здобувачів освіти у закладі.
1.4.1. Для юнаків: класичний діловий костюм; джинси та сорочка або гольф чи светр, біла або пастельного тону сорочка, светр; білий, чорний або пастельного тону гольф, кофта; краватка за бажанням.
1.4.2. Для дівчат: класичний діловий костюм; сарафан; спідниця середньої довжини; класичні брюки або джинси; біла або пастельного тону сорочка, светр; білий, чорний або пастельного тону гольф, кофта.
1.4.3. Не рекомендовано перебувати в закладі у декольтованому одязі, занадто яскравому та одязі для відпочинку, одязі з атрибутикою, неформальною символікою тощо.
ІІ. Права й обов’язки батьків
2.1. Права батьків
Батьки мають право на:
2.1.1. участь у громадському контролі;
2.1.2. ознайомлення з перебігом, змістом освітнього процесу, навчальним планом, освітньою програмою, за якою працює школа;
2.1.3. взаємодію з класним керівником дитини та іншими педагогічними працівниками школи з будь-яких проблем освітнього процесу;
2.1.4. відвідування загальношкільних заходів;
2.1.5. внесення пропозицій щодо вдосконалення роботи школи, освітньої програми, стратегії розвитку;
2.2. Обов’язки батьків
Батьки зобов’язані:
2.2.1. дотримуватись режиму роботи ліцею та вимагати цього від дитини.
2.2.2. контролювати відвідування занять власною дитиною;
2.2.3. у випадку пропуску занять дитиною повідомити класного керівника про причини відсутності й надати документи, що підтверджують ці причини (письмову заяву на ім’я директора школи або довідку від лікаря);
2.2.4. забезпечити дитину всім необхідним для навчання;
2.2.5. відвідувати батьківські збори;
2.2.6. дотримуватись вимог педагогів, адміністрації у разі перебування на території закладу.
2.2.7. забезпечувати умови для дозвіллєвої діяльності дитини;
2.2.8. нести відповідальність за пошкодження дитиною шкільного майна та відшкодовувати матеріальні збитки у повному обсязі;
2.2.9. з повагою ставитися до будь-кого з учасників освітнього процесу, не допускаючи некоректного, грубого ставлення або приниження честі та гідності.
ІІІ. Права й обов’язки учителя
3.1. Права учителя:
Учитель має право на:
3.1.1. участь у розробці освітньої програми ліцею;
3.1.2. вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних посібників і підручників, рекомендованих МОН України;
3.1.3. підвищення кваліфікації;
3.1.4. захист професійної честі й гідності;
3.1.5. захист своїх інтересів;
3.1.6. конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування за винятком випадків, передбачених законом.
3.2. Обов’язки учителя:
Учитель/учителька зобов’язаний:
3.2.1. діяти згідно з Посадовою інструкцією вчителя (класного керівника, керівника гуртка), Правил внутрішнього трудового розпорядку;
3.2.2. дотримуватися антибулінгововї політики закладу;
3.2.3. працювати за принципом академічної доброчесності;
3.2.4. поважати право дитини на власну думку, переконання;
3.2.5. працювати на засадах справедливого оцінювання;
3.2.6. створювати безпечне освітнє середовище;
3.2.7. чергувати під час перерв, знаходитися у навчальному кабінеті перед початком уроку впродовж часу, відведеного на перерву, та проводити провітрювання, вологе прибирання кабінету;
3.2.8. своєчасно виставляти оцінки в щоденники учнів і класний журнал;
3.2.9. заздалегідь попереджати батьків про батьківські збори та загальношкільні заходи;
3.2.10. дотримуватися педагогічної етики, культури спілкування, культури зовнішнього вигляду.
ІV. Загальні правила учасників освітнього процесу
4.1. ЛІЦЕЙ – територія друзів. Поводь себе з людьми таким чином, як би хотів, щоб поводились із тобою; проявляй повагу; використовуй лише ненасильницькі комунікації та способи вирішення конфліктів; дотримуйся правил етики.
4.2. Будь уважний. Дбай про безпечне освітнє середовище для всіх і для себе. Відповідай за власну безпечну поведінку. Негайно повідомте адміністрацію про виявлену небезпеку чи загрозливу ситуацію на території закладу.
4.3. ЛІЦЕЙ – спільнота небайдужих дорослих і дітей.
4.4. Гаджети тільки на користь. Тримай телефон у безшумному режимі; використовуй гаджети під час занять тільки з навчальною метою; усі комунікації телефоном здійснюються під час перерви;
4.5. Дотримуватися правил тайм-менеджменту. Будь вчасно у визначений час у визначеному місці; дотримуйся розкладу, домовленостей і попереджай про зміни.